maanantai 28. marraskuuta 2016

Vuoden herkullisin markkinointikuukausi


Vuosi 2016 tekee loppuaan, mutta ihan vielä ei kannata kääntää katsettaan ensi vuoteen! Vuoden viimeinen kuukausi on nimittäin täynnä viestinnässä ja markkinoinnissa hyödynnettäviä merkkipäiviä.
Ajankohtaisuus on etenkin sosiaalisen median markkinoinnin yksi tärkeimmistä huomioitavista seikoista. Jos puhut eilisen uutisesta vasta viikon kuluttua, on hyvin pieni todennäköisyys, että viestisi sisältö kiinnostaa enää ketään.
Joulukuussa kannattaa markkinoinnin viesteissä hyödyntää kaikki mahdollinen, mitä jouluun liittyy. Omaan sisältöön voi yhdistää hyvällä maulla esimerkiksi jouluruuat, yhdessäolon, rauhallisuuden, joulupukin, jouluiset värit tai vaikka katkelmia joululauluista. Vielä ehdit hyvin myös tehdä oman joulukalenterin omaan alaasi liittyvistä vinkeistä ja neuvoista!
Ennen kuin aatto saapuu, on joulukuussa useita merkkipäiviä, joita voit hyödyntää tuottaessasi sisältöä viesteihisi:
6.12. itsenäisyyspäivä
8.12. Jean Sibeliuksen päivä, suomalaisen musiikin päivä
10.12. ihmisoikeuksien päivä
12.12. piparkakkutalopäivä
13.12 Lucian päivä
16.12. suklaapäällysteisten asioiden päivä
21.12. novellipäivä
31.12. uuden vuoden aatto

(lähde Dingle: somekalenteri)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti